donderdag 17 maart 2011

Mobiel Terras en Speelbakfiets op het Rozenplein

Op het Rozenplein elke woensdag middag van 14:00 tot 16:00 staat er een mobiel terras. Dat is een terras waar er heel veel dingen te doen zijn zoals activiteiten die daar georganiseerd worden en grabbelen, meestal staat er daar ook aan tas waar allemaal speelgoed in zit zoals: hoepels, frisbees, springtouwen, voetballen, basketballen, een overgooi-set , en nog wat andere speelgoed.

Er is ook een speelpleintje met een klimrek met glijbaan, een paar wipkippen, en een hangstok.Ook is er een pannaveldje bij. En een auto (met drie wielen) en daar zit allemaal drinken en koekjes (mmm) in en er is ook een grabbelton. Maar natuurlijk ook een terras met wat opvouwbare tafels en stoelen. Je kunt er koffie limonade en koekjes krijgen en het is allemaal gratis. Het terras is bedoeld voor alle buurtbewoners. Dus iedereen die in de buurt woont kan langs komen!


Sophie en Wies


Op het Rozenplein en bij de Leliestraat is vanaf 16 maart elke woensdag tot 20 april een activiteit van SWA Mobiel Terras en Speelbakfiets. Wij waren bij het Rozenplein. Willem(39) van het Mobiel Terras rijdt door heel Amersfoort met het Mobiel Terras en wij stelden hem een paar vragen. "Hallo, Ik ben Willem 39 jaar. Sinds 2008 rijd ik met dit Mobiel Terras door heel Amersfoort. Het Mobiel Terras is niet van mij zelf maar van de SWA (stichting Welzijn Amersfoort). De mensen krijgen van mij koffie of thee of limonade. En af en toe mogen kinderen ook nog grabbelen uit de grabbelton. Zelf vind ik het er leuk om te doen. Je leert zoveel verschillende mensen kennen. Dat vind ik er eg leuk van."

Noa

Mobiel Terras en Speelbakfiets op het Rozenplein

Geen opmerkingen:

Een reactie posten