dinsdag 3 november 2009

interview Jelle Hekman: van 2 naar 1 buurthuis in het Soesterkwartier

Wat is u naam ?
Jelle Hekman.

Wat is u leeftijd ?
Gok is, 45, 40, 50, 53 (werd er gegokt) bijna.. ik ben 56 jaar.

Wat is u functie ?
Wethouder van financiƫn en van grondzaken. Ik stel het beleid voor en met de andere wethouders en burgemeester die overleggen hoe we het gaan doen.

Hoe lang werkt u al voor de gemeente Amersfoort ?
Eerst heb ik een jaar als wethouder geweest en nu is al vier jaar wethouder mijn vaste baan.

Hoe komt het dat er creditcrisis is ?
Er waren veel problemen met de banken in Amerika, daardoor gingen de mensen in Amerika geld lenen van de banken in Nederland maar ze leenden te veel van de banken in Nederland daardoor is het credit crisis.

Hoezo moet Amersfoort dan zo bezuinigen ?
Heel Nederland moet zo bezuinigen, maar omdat wij in Amersfoort wonen lijkt het voor ons of alleen Amersfoort moet bezuinigen.

Er gaan een aantal buurthuizen dicht. Hoezo moeten de buurthuizen sluiten (in het Soesterkwartier) ?
We hebben met veel aandacht gekeken naar wat moet worden bezuinigd, en het Soesterkwartier is in Amersfoort de enige wijk waar twee buurthuizen zijn en omdat er moet worden bezuinigd komt er 1 buurthuis voor het Soesterkwartier.

Om hoeveel gaat het wat word bezuinigd ?
10 miljoen euro is een erg groot bedrag, maar hopelijk gaat het wel helpen.

Wat moet er gaan gebeuren met de dierenbescherming als er niet meer zoveel geld gaat naar de dierenbescherming ?
Er word niet veel bezuinigd bij de dierenbescherming en daardoor komt het dat allemaal wel goed met de dieren.

Als alle gebouwen minder geld krijgen gaan de gebouwen dan niet failliet ?
We gaan proberen om het geld uit te sparen, en als we het uit sparen dan gaat het niet failliet.

Wat vind u zo leuk aan uw werk ?
Dat je dingen mag bepalen en beslissen wat ik ook heel leuk vind dat je dingen ziet veranderen en ontwikkelen tot een hele mooie plekken.

Wat is de moeilijkste beslissing die u ooit heeft genomen ?
Dat er bij de Hogeweg meer dan 200 nieuwe huizen moesten komen.

Hoeveel geld hebben jullie besteed aan het Amersfoort 750 festival ?
Ongelofelijk veel namelijk 3 miljoen euro, er zijn ook artiesten op komen treden en alleen al de artiesten die allemaal kwamen kosten al 20 duizend euro.

Komt er in Amersfoort misschien een keer een attractie park ?
Het is wel een keer van sprake geweest om een kartbaan en bowlingbaan te maken bij Birkhoven maar jammer genoeg gaat dat plan niet door.

Hoe bent u aan u baan gekomen ?
Eerst was ik gemeenteraadlid en daardoor werd ik erg ervaren en kreeg ik de baan als wethouder.




1 opmerking: